7 maj 2017

Fågelstationen vid Landsjön

Roligt att vara med och se
märkningen av fåglarna






Jodå, nu har jag klappat en Skäggmes







De verkade vara lite stressade
men hade säkert glömt allt när de släpptes



Ett pärlband av Vitkindad gås
på väg till Taigan i Ryssland
enl. expert på plats





Lyckades fånga Fiskgjusen med fångst



Brun Kärrhök



Huset har nu bara ett träd kvar på tomten
undrar hur länge huset får stå kvar



Vattnet bakom Kabblekan



och till sist en Sädesärla
som fortfarande har sin vinterskrud kvar





.....

2 kommentarer:

  1. Vilka bilder så fina! Men jag är uppriktigt orolig för finaste ödehuset, så mycket annat de tagit bort och i min mening förstört.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja den oron är nog befogad. En grävskopa åkte vidare in på vägen där!

      Radera

Tack alla som följer min blogg eller bara kommer in en gång. Tack för kommentarer! De gläder mig mycket!!!

Vinter